Hvordan fanger man forbrugernes opmærksomhed i 2021?

photo-1563986768494-4dee2763ff3f

Som en del af ekspertpanelet hos PEJ gruppen (link til pejgruppen.dk) stillede de mig dette spørgsmål til deres fremtidsbrevkasse.

Læs mit svar herunder.


Du skal gøre noget, du ikke plejer.


Og gå all in.

Gå all in i dit indhold, dit kanalvalg og dit ønske om, for alvor at blive set og mærket af din målgruppe.

For mange virksomheder er sociale medier blevet drift og hverdag uden så meget fut og kærlighed i deres indhold og kun et svagt ønske om for alvor at skabe relationer til deres målgruppe.

Hvis du vil fange din forbrugers opmærksomhed i 2021, skal du skille dig ud ved at gøre noget, du ikke plejer, men som stadig lægger sig tæt op ad din strategi og din målgruppe. Og så skal du gøre det med fuld kraft.
Overvej f.eks. at lukke alle de kanaler, som ikke støtter op omkring din digitale strategi og det udbytte, du ønsker. Gå i stedet på nogle af de nye kanaler, og engagér dig 100% i den nye forbindelse til din målgruppe med autentisk indhold, der passer til kanalen.
Du må gerne gå lidt off-brand for at tilpasse dig den fest, som foregår på den valgte kanal.

Men det afgørende er, at du går helhjertet ind i arbejdet og med en ambition om, at være til stede på din målgruppes præmisser. Det skal være med et ægte ønske om at skabe relationer, samtaler og dialoger, hvor både du og målgruppen bliver klogere.

Der er gode muligheder lige nu for at tiltrække sig opmærksomhed på kanaler som TikTok og Clubhouse. Jeg kan sagtens se banker nå deres unge målgruppe på TikTok med relevant indhold. Eller tøjvirksomheder, der vil snakke bæredygtighed med deres målgruppe i et rum på Clubhouse.

Men det altafgørende er: Gør det helhjertet. Tilpas dig kanalen. Lær undervejs. Vær til stede. Bliv ved.


Verdenen er ved at genopfinde sig selv på ny, og det giver virksomheder en unik mulighed for at gøre det samme i deres kommunikation.

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar