Hvad er automatiseret markedsføring?

Automatiseret markedsføring

Marketing automation... Nej, vent - lad os holde os til de danske termer. Det kan jeg bedst lide, og det bliver på den måde mere afmystificeret og enkelt. 

At gøre markedsføring enkelt er dét, jeg brænder for. 

Så. Automatiseret markedsføring kan betyde flere forskellige ting. 

Men hvad er det? Hvad dækker begrebet over?

  • Markedsføring, der er automatiseret.
  • E-mails, der sendes ud pr. automatik.
  • Opslag på de sociale medier, der sendes ud, uden du sidder og trykker på knapperne. 

Lad os tage e-mails som eksempel.

Du får en ny kunde i din forretning, og det kan være svært at overskue med tiden, fordi der kommer mange nye kunder til. Hvornår skal din nye kunde have en mail? Har du tid til at skrive til ham på onsdag allerede? Og igen på fredag i næste uge? Med den automatiserede markedsføring slipper du for at tænke over, om du glemmer en kunde. For du har sat det hele op på forhånd. 

Lyder det ikke lækkert?

Du kan f.eks. bruge MailChimp til opsætningen af dine e-mails og skaber på den måde automatiserede forløb. Du vælger inde i programmet, hvem mailen er til og fra. Du skriver dit indhold ind. I stedet for at sende mailen med det samme, planlægger du udsendelsen, ved at klikke "schedule". Her vælger du helt selv dato og tidspunkt for afsendelsen. 

Her vil jeg give dig et godt råd med. 

Hvis du automatiserer din markedsføring op til en ferie, så husk, at du ikke skal opfordre kunden til at tage kontakt til dig - for du er jo gået på ferie! Lav i stedet noget indhold, som underholder kunden. Det kan f.eks. være 3 gode råd til, hvordan du automatiserer din markedsføring. 

Måske er du mere interesseret i at vide, hvordan du automatiserer dine sociale medier?

Det kan du gøre sådan:

  • Planlæg dine opslag på Facebook direkte fra Facebook - skriv dit opslag, klik "planlæg" og vælg tidspunktet for udsendelsen. 
  • Du kan også bruge kreatørstudie i Facebook
  • Hootsuite er god, hvis du skal planlægge mange opslag, og hvis du skal planlægge for flere forskellige medier - f.eks. Facebook, Instagram og LinkedIn. 

Du kan i mit medlemsakademi Gør Det Enkelt få meget mere viden om, hvordan du helt lavpraktisk udformer og udfører din automatiserede markedsføring - både hvis det omhandler sociale medier eller e-mail forløb.

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar