Ekspertartikler

Persona og målgruppe - derfor er det vigtigt

IMG_0805

Du ved selvfølgelig godt, at du skal tænke på din målgruppe. Du ved også̊ godt, at det er målgruppen, der afgør dine valg, hvad enten det handler om produktet, mar­kedsføringen eller indretningen i butikken eller webshoppen. Men vi bliver alle sammen så optaget af vores egen forretning, vores egen mission med produktet og vores store viden inden for vores eget område, at vi ofte glemmer målgruppen. Vi glemmer, hvad det er, målgruppen er optaget af. Vi glemmer, hvad målgruppen mangler af in…

Læs mere…

Kanal og kanalvalg

Kanal Anita med iPhone

Langt de fleste virksomheder er startet ud med at vælge kanal. Men både jeg (og en god digital strategi) vil ALTID vise dig, at der er mange beslutninger, der skal tages, INDEN du kan foretage dit kanalvalg – altså valget om, hvilke kanaler du og din virksomhed skal være til stede på.

Derfor er min model til digital strategi, De tre U'er, bygget op, så det først er i modul 6, du skal foretage dit kanalvalg, og tage beslutningen om, hvilke kanaler du vil være til stede på. Fordi du er nødt til…

Læs mere…

Sociale medier – vælg de rette og gør det godt

Sociale medier

Sociale medier er enormt vigtigt, fordi det oftest er de kanaler, der fylder mest i virksomhedernes arbejde med online markedsføring. Men det er også̊ de sociale medier, du som virk­somhed har mindst kontrol over sammenlignet med andre kanaler såsom website, webshop, e­-mail, annoncer, blog osv. Derfor vil jeg i dette blogindlæg skrive lidt grundlæggende om sociale medier og deres anvendelse i praksis.

Sociale medier – et strategisk arbejde

Arbejdet med sociale medier er et strategisk arbejde,…

Læs mere…

Tekstforfatter – bliv bedre til at skrive tekster

Tekstforfatter

Hvis du er selvstændig i din egen virksomhed, har du helt sikkert mange forskellige hatte på i løbet af en dag eller en uge.

Du er leder, du er webmaster, du er udvikler, du er sælger og du er tekstforfatter.


Tekstforfatning kan være svært at prioritere i hverdagen – især som selvstændig. Tro mig, jeg ved hvad jeg taler om. Det er nemt at nedprioritere de timer, der er sat af til strategisk tekstforfatning og SEO, når der melder sig et møde, der hurtigt kan føre til et potentielt salg, en ny…

Læs mere…

Idegenerering og indholdsproduktion - sådan producerer du indhold til dine kanaler

Idégenerering
Idegenerering lyder så smart, men hvad er dækker begrebet egentlig over?

Det er en proces, du skal igennem for at skabe en masse overskrifter for dit indhold. Når du har tømt hovedet for idéer, står du tilbage med en idébank, der gør din indholdsproduktion lettere og mere flydende.

Der findes forskellige måder at lave idégenerering på – og det er en god idé at prøve forskellige metoder af, så du finder frem til den metode, som passer dig bedst. 

I dette blogindlæg kan du læse mere om:

Læs mere…

Hvordan fanger man forbrugernes opmærksomhed i 2021?

photo-1563986768494-4dee2763ff3f

Som en del af ekspertpanelet hos PEJ gruppen stillede de mig dette spørgsmål til deres fremtidsbrevkasse.

Læs mit svar herunder.


Du skal gøre noget, du ikke plejer.


Og gå all in.

Gå all in i dit indhold, dit kanalvalg og dit ønske om, for alvor at blive set og mærket af din målgruppe.

For mange virksomheder er sociale medier blevet drift og hverdag uden så meget fut og kærlighed i deres indhold og kun et svagt ønske om for alvor at skabe relationer til deres målgruppe.

Hvis du vil fang…

Læs mere…

Facebook konkurrence - regler godkendt af advokat

Facebook konkurrence regler

Facebook konkurrence – regler godkendt af advokat

Facebook konkurrencer er for mange virksomheder svære at navigere i.
Mangler du også et overblik over reglerne for konkurrencer på Facebook, så læs videre.

Måske støder du også ind i mange forskellige Facebook konkurrencer fra mange forskellige virksomheder, når du scroller ned over dit feed på Facebook. Naturligvis. Virksomheden, der laver konkurrencen på Facebook er på jagt efter delinger, likes, større kendskab og naturligvis også flere kunde…

Læs mere…

Digital detox - tag en digital pause

Digital detox

Efter et 2021 præget af COVID-19, karantæne og nedlukning af flere omgange har du sikkert selv mærket at dit mobilforbrug er steget eksponentielt.

Min nemme introduktion til digital detox bliver mere relevant end nogensinde.

Har du mod på og lyst til at give dig selv en oplevelse i sommerferien? En oplevelse på linje med Venedigs gader og en vandretur på Norges bjergtoppe. Anderledes, men mindst lige så lærerig.

Hvis du har lyst til at lære dig selv endnu bedre at kende og vide mere om, hvad …

Læs mere…

Hvad er en kunderejse?

Kunderejse eksempel

Denne artikel besvarer dit spørgsmål: ”hvad er en kunderejse?”.
Derudover forklarer jeg, hvorfor det er vigtigt at indtænke kunderejsen i din online markedsføring og jeg giver dig et overskueligt kunderejse eksempel.

At kortlægge kunderejsen er en lige så spændende som betydningsfuld opgave. Det giver dig mulighed for at gennemtænke, hvordan kunden bevæger sig gennem virk­somheden, og hvilke budskaber kunden møder på sin vej. Det er en virkelig inte­ressant proces, som er gavnlig for både ma…

Læs mere…

Hvorfor kommunikerer du ikke?

Hvorfor kommunikerer du ikke

Hvorfor kommunikerer du ikke? Rigtig mange virksomheder hænger i bremsen, når det gælder udnyttelse af de digitale platforme

  • website
  • sociale medier
  • e-mailmarketing
  • apps
  • etc.

Nogle er på sociale medier, og rigtig mange har blot et online visitkort. F.eks. hjemmesiden, der knapt viser hvor professionelle og passionerede, de er for deres produkter...

De få, der forstår at bruge kommunikation og de digitale platforme, har et stort forspring.

Spild ikke min dyrebare tid

Ligemeget om du har en travl børnefamilie, en m…

Læs mere…