Ekspertartikler

Content marketing og content – hvad, hvordan og hvorfor?

Contentmarketing

Content marketing er et stort begreb og marketingeksperter bruger det i flæng. Soloselvstændige tager tendensen til sig og de kalder i dag også ofte indhold for content.

For det er praktisk talt bare det. Content er indhold. Der er ingen forskel, det er bare en oversættelse. Og så er det som om marketingverdenen er blevet enige om, at det lyder klogest at bruge det engelske udtryk.

Personligt kan jeg bedre lide at bruge de danske betegnelser når de er der, og også er dækkende. Det er mere enke…

Læs mere…

Instagram konkurrencer – sådan overholder du loven

Instagram logo

Instagram konkurrencer – sådan overholder du loven

Instagram konkurrencer og regelsættet der medfølger, er en disciplin, som de fleste danske virksomheder ikke er 100-meter mestre i. Der er specifikke regler, som virksomheder skal overholde, når de laver konkurrencer på Instagram – ligesom på Facebook, som jeg har skrevet om tidligere.

Se opslaget om Facebookkonkurrencer her.

Hvis du er en af dem, der godt kunne trænge til et overblik over reglerne for konkurrencer på Instagram, så finder du…

Læs mere…

Persona og målgruppe - derfor er det vigtigt

IMG_0805

Du ved selvfølgelig godt, at du skal tænke på din målgruppe. Du ved også̊ godt, at det er målgruppen, der afgør dine valg, hvad enten det handler om produktet, mar­kedsføringen eller indretningen i butikken eller webshoppen. Men vi bliver alle sammen så optaget af vores egen forretning, vores egen mission med produktet og vores store viden inden for vores eget område, at vi ofte glemmer målgruppen. Vi glemmer, hvad det er, målgruppen er optaget af. Vi glemmer, hvad målgruppen mangler af in…

Læs mere…

Kanal og kanalvalg

Kanal Anita med iPhone

Langt de fleste virksomheder er startet ud med at vælge kanal. Men både jeg (og en god digital strategi) vil ALTID vise dig, at der er mange beslutninger, der skal tages, INDEN du kan foretage dit kanalvalg – altså valget om, hvilke kanaler du og din virksomhed skal være til stede på.

Derfor er min model til digital strategi, De tre U'er, bygget op, så det først er i modul 6, du skal foretage dit kanalvalg, og tage beslutningen om, hvilke kanaler du vil være til stede på. Fordi du er nødt til…

Læs mere…

Sociale medier – vælg de rette og gør det godt

Sociale medier

Sociale medier er enormt vigtigt, fordi det oftest er de kanaler, der fylder mest i virksomhedernes arbejde med online markedsføring. Men det er også̊ de sociale medier, du som virk­somhed har mindst kontrol over sammenlignet med andre kanaler såsom website, webshop, e­-mail, annoncer, blog osv. Derfor vil jeg i dette blogindlæg skrive lidt grundlæggende om sociale medier og deres anvendelse i praksis.

Sociale medier – et strategisk arbejde

Arbejdet med sociale medier er et strategisk arbejde,…

Læs mere…

Tekstforfatter – bliv bedre til at skrive tekster

Tekstforfatter

Hvis du er selvstændig i din egen virksomhed, har du helt sikkert mange forskellige hatte på i løbet af en dag eller en uge.

Du er leder, du er webmaster, du er udvikler, du er sælger og du er tekstforfatter.


Tekstforfatning kan være svært at prioritere i hverdagen – især som selvstændig. Tro mig, jeg ved hvad jeg taler om. Det er nemt at nedprioritere de timer, der er sat af til strategisk tekstforfatning og SEO, når der melder sig et møde, der hurtigt kan føre til et potentielt salg, en ny…

Læs mere…

Idegenerering og indholdsproduktion - sådan producerer du indhold til dine kanaler

Idégenerering
Idegenerering lyder så smart, men hvad er dækker begrebet egentlig over?

Det er en proces, du skal igennem for at skabe en masse overskrifter for dit indhold. Når du har tømt hovedet for idéer, står du tilbage med en idébank, der gør din indholdsproduktion lettere og mere flydende.

Der findes forskellige måder at lave idégenerering på – og det er en god idé at prøve forskellige metoder af, så du finder frem til den metode, som passer dig bedst. 

I dette blogindlæg kan du læse mere om:

Læs mere…

Strategisk kommunikation - sådan fanger du forbrugernes opmærksomhed i 2021

photo-1563986768494-4dee2763ff3f

Der er så mange medier, der hver eneste sekund slås om forbrugernes opmærksomhed. Så hvis du skal fange din målgruppes opmærksomhed i 2021 er du nødt til at kommunikere strategisk.

Lad os først få fastlagt, hvad strategisk kommunikation er.

Strategisk kommunikation handler om at planlægge og gennemføre kommunikation med et specifikt formål. Det kan f.eks. være at øge kendskabet til dit produkt, opbygge troværdighed, påvirke adfærd eller skabe engagement.

Uanset formålet er det væsentligt at h…

Læs mere…

Facebook konkurrence - regler godkendt af advokat

Facebook konkurrence regler

Facebook konkurrence – regler godkendt af advokat

Facebook konkurrencer er for mange virksomheder svære at navigere i.
Mangler du også et overblik over reglerne for konkurrencer på Facebook, så læs videre.

Måske støder du også ind i mange forskellige Facebook konkurrencer fra mange forskellige virksomheder, når du scroller ned over dit feed på Facebook. Naturligvis. Virksomheden, der laver konkurrencen på Facebook er på jagt efter delinger, likes, større kendskab og naturligvis også flere kunde…

Læs mere…

Digital detox - tag en digital pause

Digital detox

Mærker du, at dit mobil- og social media forbrug ikke er, som du ønsker? Synes du, at de styrer dig og ikke omvendt? Du kan tage styringen tilbage. Og du kan samtidig give dig selv en oplevelse og wellness for hjernen, sjælen og sindet. Læs med her om, hvordan du gør netop det gennem en digital detox. 

Min nemme introduktion til digital detox bliver mere relevant end nogensinde.

Har du mod på og lyst til at give dig selv en oplevelse i sommerferien? En oplevelse på linje med Venedigs gader og …

Læs mere…