Ekspertartikler

Indholdsproduktion og idégenerering - sådan producerer du indhold til dine kanaler

Idégenerering

Kan dit hoved også føles gabende tomt, når du skal skabe indhold til dine kanaler? Det kender den ene halvdel af os i Gør Det Enkelt godt. Den anden halvdel er en idégenerator uden lige… 🤓

Selvom du måske sidder med en uddannelse indenfor markedsføring og kommunikation eller lignende, der uden tvivl giver dig færdigheder og viden indenfor tekstforfatningsområdet, kan det godt være svært at finde på indhold til din markedsføring.

I Gør Det Enkelt idégenererer vi sammen

Vi er begge nørder og ka…

Læs mere…

Hvordan fanger man forbrugernes opmærksomhed i 2021?

photo-1563986768494-4dee2763ff3f

Som en del af ekspertpanelet hos PEJ gruppen stillede de mig dette spørgsmål til deres fremtidsbrevkasse.

Læs mit svar herunder.


Du skal gøre noget, du ikke plejer.


Og gå all in.

Gå all in i dit indhold, dit kanalvalg og dit ønske om, for alvor at blive set og mærket af din målgruppe.

For mange virksomheder er sociale medier blevet drift og hverdag uden så meget fut og kærlighed i deres indhold og kun et svagt ønske om for alvor at skabe relationer til deres målgruppe.

Hvis du vil fang…

Læs mere…

Facebook konkurrenceregler – Godkendt af advokat

Facebook konkurrence regler

Facebook konkurrenceregler – få overblikket her

Mangler du også et overblik over reglerne for konkurrencer på Facebook?

Måske støder du også ind i mange forskellige konkurrencer fra mange forskellige virksomheder, når du scroller ned over dit feed på Facebook. Naturligvis. Virksomheden, der laver konkurrencen er på jagt efter delinger, likes, større kendskab og naturligvis også flere kunder og mere salg.

Jeg møder mange forskellige virksomheder i mit arbejde som strategisk digital rådgiver, o…

Læs mere…

Digital detox - tag en digital pause

woman jumping on mountain

Efter et 2021 præget af COVID-19, karantæne og nedlukning af flere omgange har du sikkert selv mærket at dit mobilforbrug er steget eksponentielt.

Min nemme introduktion til digital detox bliver mere relevant end nogensinde.

Har du mod på og lyst til at give dig selv en oplevelse i sommerferien? En oplevelse på linje med Venedigs gader og en vandretur på Norges bjergtoppe. Anderledes, men mindst lige så lærerig.

Hvis du har lyst til at lære dig selv endnu bedre at kende og vide mere om, hvad …

Læs mere…

Skab en online tilstedeværelse, der sparker røv!

På bordet

Det, jeg vil fortælle dig om i dette indlæg, er dit bedste stykke værktøj i værktøjskassen, når det kommer til at skabe en digital tilstedeværelse, der sparker røv!

Det du skal gøre, er simpelthen at stille dig i din kundes sko. Selvfølgelig ikke bogstavelig talt. Men i overført betydning skal du tage dig selv gennem den rejse, som dine kunder tager, når de interagerer med din virksomhed. Både offline og online.

Det er vigtigt at pointere, at det ikke er den rejse, som DU gerne vil have, at ku…

Læs mere…

Hvorfor kommunikerer du ikke?

photo-1603539279542-e7cf76a92801

Rigtig mange virksomheder hænger i bremsen, når det gælder udnyttelse af de digitale platforme

  • website
  • sociale medier
  • e-mailmarketing
  • apps
  • etc.

Nogle er på sociale medier, og rigtig mange har blot et online visitkort. F.eks. hjemmesiden, der knapt viser hvor professionelle og passionerede, de er for deres produkter...

De få, der forstår at bruge kommunikation og de digitale platforme, har et stort forspring.

Spild ikke min dyrebare tid

Ligemeget om du har en travl børnefamilie, en m…

Læs mere…

3 fødevarevirksomheder, der brillerer på Instagram

ANITA_04

Når jeg bliver spurgt, om jeg kan komme med bud på digitale trends inden for fødevarebranchen, er det ikke en svær opgave. Fødevarebranchen er så håbløst bagefter på den digitale front, at jeg bare behøver at skele til, hvad der sker i andre brancher som for eksempel bøger, skønhedsprodukter og tøj, og forudse, at det samme kommer til at ske for fødevarer.

Og så alligevel ikke..

Mad er nemlig noget helt specielt. Mad er kærlighed, omsorg, lidenskab, minder og nærvær – men selvfølgelig også bræ…

Læs mere…

Har du nok i dig selv, siden du lader potentielle kunder gå?

photo-1454923634634-bd1614719a7b

Hvorfor lader du dine potentielle kunde forlade dig, når I har haft kontakt?

  • I har brugt et 6 cifret beløb på jeres messestand.
  • I har alle jeres sælgere kørt i stilling. 
  • I har arbejdet dag og nat på at få stand, foldere, smagsprøver og produkter klar til messen.
  • I tager 3 HELE dage ud af kalenderen for at møde potentielle kunder på lige nøjagtigt jeres fagmesse (når der ikke lige er Corona på spil 🙄).
  • I interagerer med flere hundrede potentielle kunder og får måske 40 visitkort med derfr…

Læs mere…

Hvad er Clubhouse?

Clubhouse

Clubhouse er et socialt medie baseret udelukkende på lyd. Lige nu findes det kun som app til iPhone og er stadig i udviklingsfasen.

Man skal inviteres for at komme med i Clubhouse - og det er nemt nok. Du kan få en invitation i en Facebookgruppe, der er lavet til formålet. Eller du kan oprette dig som bruger, og vente på at du bliver lukket ind.

Man kan bruge mediet på forskellige måder

Du kan befinde dig i forskellige rum og i gangen, der fører ind til disse rum. (Room & hallway)

Man kan gå…

Læs mere…

Hav dit fundament i orden

photo-1502101872923-d48509bff386

Jo, du skal sørge for at have basis på plads først. Det kan lyde drønkedeligt, men det er bare så vigtigt.

Alt for mange virksomheder springer ud i Facebook, Instagram, apps og andre digitale marketingtiltag, bare fordi de føler, at de skal. Måske fordi de føler sig tvunget til det, eller fordi en smart-i-en-fart konsulent har fortalt dem, at toget er ved at forlade perronen uden dem. Det er ikke det rigtige grundlag at starte ud fra.

Content is King, Strategy is President

Digitale kommunikat…

Læs mere…