Digital strategi workshop
Her begynder rejsen med markedsføring, der skaber
kendskab, salg og loyale kunder
Få overblik, struktur og handlingsplan på en digital strategi workshop!
Er det NU, du for alvor ønsker at sætte skub i at få markedsføring til at skaffe salg til virksomheden?
Måske savner du overblik og retning i jeres markedsføring. I gør måske allerede en masse, men mærker også, at det mangler en rød tråd, styring og nogle strategiske valg, så I sikrer jer, at I skaber forretning med indsatserne.
Min digitale strategi workshop er skræddersyet til netop at skabe overblik og retning. For både ledelse og medarbejdere i marketing. Jeg har siden 2014 hjulpet store og små virksomheder mere end 200 virksomheder med at lægge deres digitale strategi. Ingen strategier har været ens, fordi det er den enkelte virksomheds produkt, særkende, ambitioner og ressourcer, der former den digitale strategi.
Jeg kommer ikke og leverer en færdig digital strategi til jer. Jeg faciliterer, rådgiver og hjælper jer med at forme JERES digitale strategi. Jeg hjælper jer med at forløse jeres drømme og ambitioner for virksomhedens markedsføring.
“Vi ser meget tydeligere vigtigheden i vores markedsføring efter forløbet med Anita. At vores indhold og kommunikation SKAL være tilpasset vores målgruppe. Og hvordan selv mindre analyser bag de her tiltag, kan hjælpe os videre i hvilken retning, der er den rette at gå. Dét synes jeg, var en ret stor aha-oplevelse.
Der lå et rigtig godt stykke arbejde bag udformningen af strategien i den digital strategi workshop – og dét tror jeg bestemt ikke har været uden betydning for det videre arbejde.”
Anders Lassen-Struck
Stifter og direktør, Fonden Føniks
“Der er mange, der har brug for samme hjælp, som vi har fået. Det er min opfattelse, at mange virksomheder ”bare gør noget” fordi ”man skal jo være på Facebook”...
Helt strategisk set, er forløbet relevant for alle, for at skabe effekt af og en rød tråd i markedsføringen. Markedsføringen skal jo gerne skabe salg, og det kommer man ikke til, hvis man bare lige gør det halvhjertet og på må og få. Det gælder både store og små virksomheder. Både i B2B og B2C.”
Klaus Møller Jensen
Grafisk designer, Mette Ditmer
Digital Strategi Workshop – det praktiske
Sammen bruger vi 2 dage på at skabe en digital strategi for din virksomhed.
Inden workshoppen har alle deltagere set en video, der generelt forklarer om digital strategi og derfor sikrer, at vi taler ud fra samme sprog på workshoppen.
På de to dages workshop skaber vi klarhed over:
⭐️ Hvem I vil tale til online, og hvorfor de skal være opmærksomme på jer
⭐️ Hvilke ydelser I vil skabe synlighed omkring online
⭐️ Hvordan I understøtter forretningen med jeres digitale tilstedeværelse
⭐️ Hvilket kernebudskab og hvilken forskel jeres kommunikation skal gøre
⭐️ Hvilket indhold I skal lave til hvilke kanaler og annoncer
⭐️ Hvad I skal måle på for at se effekten
⭐️ Hvem, der skal gøre hvad – nedskrevet i en handlingsplan - på både den lange og korte bane
⭐️ Hvordan vi gør eksekveringen lettere i dagligdagen
Formålet med indholdet i de 2 dages workshop
er at tage beslutninger og skabe enighed omkring hele den digitale indsats. Derudover er det også målet at skabe struktur og overblik for jer, så eksekveringen af den ønskede synlighed og markedsføring bliver lettere og mere effektiv at udføre i dagligdagen. Forud for workshoppen mødes jeg med dig og en evt. anden beslutningstager i virksomheden, så idéer og ønsker inddrages i de to dages workshop.
Efter workshoppen modtager I et powerpoint-strategidokument med de beslutninger og aftaler, vi er blevet enige om i den digitale strategi. Dette dokument vil vi gentagne gange vende tilbage til, når vi, i det efterfølgende strategiske rådgivningsforløb, skal eksekvere strategien.
Min digitale strategi workshop er ideel for ledere og medarbejdere, der ønsker at forbedre deres digitale færdigheder og udvikle en stærk digital strategi for deres virksomhed
Min workshop i digital strategi vil give dig en grundig indsigt i et udvalg af følgende områder:
- Vigtigheden af forretningsstrategien og hvad, du ønsker at sælge mere af
- Identifikation af målgrupper/personaer og deres behov
- Udvikling af en stærk brandidentitet på digitale platforme
- Brainstorm og udvikling af idéer til indhold på web og sociale medier
- Forståelse af digitale platforme og kanaler
- Planlægning og eksekvering af en digital marketingkampagne
- Målsætning og valg af KPI'er så du ved, hvornår I er en succes
- Handlingsplan på kort og lang sigt samt arbejdsfordeling i organisationen
Efter digital strategi workshoppen vil du have følgende færdigheder:
- Afklaring om præcis hvad markedsføring skal gøre for virksomhed og hvilket salg det skal understøtte
- Forståelse af, hvordan du kan engagere og tiltrække din målgruppe på dine valgte platforme
- Evnen til at udvikle en stærk brandidentitet på digitale platforme
- Udforme og udføre indholdsproduktion til de valgte kanaler
- Forståelse for adfærd på de valgte digitale platforme og kanaler til din virksomhed
- Planlægning og eksekvering af en effektiv digital marketingkampagne
- Analyse og evaluering af din digitale kampagnes succes
- En plan for dit arbejde i prioriteret rækkefølge
Min digitale strategi workshop er interaktiv og hands-on. Du får mulighed for at arbejde på konkrete cases fra din virksomhed, så du med det samme omsætter teori til praksis og arbejder med den digitale strategi for din virksomhed. Jeg guider dig og dine ansatte gennem processen og støtter jer i arbejdet ved at stille de helt rigtige spørgsmål.
Vær sikker på at få eksekveret på jeres nye digitale strategi
Mange af de kunder jeg underviser og arbejder sammen med på en digital strategi workshop, fortsætter ind i et strategisk rådgivningsforløb med mig. Her er jeg hånden i ryggen på medarbejderne, så vi sikrer os at få den nye digitale strategi eksekveret enkelt og effektivt. Med mig som strategisk digital rådgiver på sidelinjen har virksomhedens medarbejdere altid en erfaren ekspert at støtte sig til og tage beslutninger sammen med - og jeg oplever, at det giver en høj succesrate. Både når vi måler på, hvor meget og hvordan, der udføres og hvor gode beslutninger, der bliver truffet.