Hvorfor det er vigtigt for virksomheder at være digital

Mock-up-skabeloner-900w-400hNY

Med udgangspunkt i fødevarer, fortæller jeg dig her, hvorfor det giver mening at være digital.

Vi taler alle sammen om mad dagligt. Og på det seneste er der blevet flere, der går op i mad, end der nogensinde tidligere har været. Det betyder også, at forbrugeren leder efter dig som fødevareproducent og restaurant på de digitale platforme.

#mad findes i 3 millioner opslag på instagram.

#food er brugt i 215 millioner instagramopslag.

  • Antallet af søgninger på ”healthy restaurants near me” på google er steget med 79% fra januar 2015 til januar 2017. (Min klare påstand er, at vi bliver mere og mere digitale, så mon ikke det tal er meget højere i dag?)
  • Der kommer 768 mio. (danske) resultater på google-søgningen ”mad”
    ”Opskrifter” har 5 mio. resultater
  • Facebookgruppen Vegansk Mad har 29.000 medlemmer

Hvilke #hashtags og søgeord bruger du, så jeres forbruger kan finde jer?
Potentialet for digitale fødevarer er uden tvivl enormt! Og det er det også for andre forretninger - tjek det selv.

Hvad skal du have styr på, når du arbejder med digital kommunikation?

Og hvordan kommer du i gang? Hvis du allerede er i gang, hvordan får du så mere ud af det?

De 7 vigtigste spørgsmål til jeres digitale strategi

  1. Hvordan er kunderejsen med dit brand? Touchpoints. Hvor har du kontakt med din kunde?
  2. Hvem er din modtager? – du skal kunne beskrive én enkelt person (og du skal gøre det flere gange)
  3. Hvordan kan den digitale kommunikation understøtte din øvrige forretning?
  4. Hvorfor skal din modtager interagere med dig?
  5. Hvilken værdi giver du din modtager?
  6. Hvad skal du måle på for at vide, om du skaber forretning?
  7. Hvad er din kortsigtede og langsigtede plan med din kommunikationsindsats?

Når du har styr på disse elementer, står der kun ét uafklaret, men enormt vigtigt spørgsmål tilbage...

Hvem i organisationen skal producere, godkende, udgive, monitorere, opdatere og afrapportere?

Ovenstående giver dig grundelementerne i en digital (fødevare)strategi.

Med dem på plads sikrer du dig, at det er en langsigtet og velovervejet investering, der kommer til at give afkast – hvis I bliver ved med at tage indsatsen seriøst. Og ikke blot betragter det som et engangsknald.

Har I brug for at have en ekspert i ryggen? Kontakt mig og hør mere om, hvad jeg tilbyder.

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar